268610 174 ec1209 large 1513869795

Eneco brengt de energietransitie bij de mensen thuis

Amsterdam, 20 december 2017

Eneco sluit het jaar af met een campagne waarin het bedrijf mensen wil inspireren en helpen om hun eigen huis te verduurzamen; door zelf slimmer met energie om te gaan, energie op te wekken en op te slaan.

In 2016 introduceerde Eneco onder de merkbelofte ‘Welkom in de Nieuwe Wereld’ een campagne die afrekende met de oude fossiele wereld en liet zien welke mogelijkheden de nieuwe, duurzame wereld biedt. Begin 2017 liet een schreeuwende marmot zien hoe urgent de planeet vraagt om actie. In de nieuwe campagne, die vanaf vandaag te zien zal zijn, wordt duurzaamheid dichterbij gebracht en relevanter dan ooit gemaakt.

Jolanda Ravenek, Marketing Communicatie manager van Eneco: ‘Met deze campagne ‘welkom in je nieuwe huis’, laten we zien dat iedereen nu al op de eigen vierkante meters de omslag kan maken. Stap voor stap kun je gemakkelijk je eigen huis slimmer en zuiniger maken. Bijvoorbeeld door warmte te recyclen met de WarmteWinner. Of gewoon zelf energie opwekken, met zonnepanelen. En opslaan in een thuisbattterij. Een energiecentrale maken van je eigen huis dus. Eneco wil dat voor iedereen mogelijk maken.’

Eneco heeft met de Welkom in de Nieuwe Wereld campagne in 2017 verschillende prijzen gewonnen en werd o.a. genomineerd voor Adverteerder van het Jaar.

Strategie en concept: Dawn

Productiemaatschappij: Hazazah

Offline edit: Annelien van Wijnbergen

Online/Grading: De Grot

Geluid: Soundcircus

Mediabureau: Mindshare, BMI

Quotes

"Met deze campagne ‘welkom in je nieuwe huis’, laten we zien dat iedereen nu al op de eigen vierkante meters de omslag kan maken. Stap voor stap kun je gemakkelijk je eigen huis slimmer en zuiniger maken. Bijvoorbeeld door warmte te recyclen met de WarmteWinner. Of gewoon zelf energie opwekken, met zonnepanelen. En opslaan in een thuisbattterij. Een energiecentrale maken van je eigen huis dus. Eneco wil dat voor iedereen mogelijk maken."

Jolanda Ravenek, Marketing Communicatie manager van Eneco

Files

Overlay?src0=https%3a%2f%2fi.vimeocdn.com%2fvideo%2f673610059 1280x720.jpg&src1=https%3a%2f%2ff.vimeocdn.com%2fimages v6%2fshare%2fplay icon overlay